ΑΠΟΨΗ

Tiktok brought back the radio star

Εκτός απ’ το να εκτοξεύει μουσικούς αστέρες απ’ την άνεση του σαλονιού τους, η σαρωτική πλατφόρμα φαίνεται να επαναφέρει στο προσκήνιο μουσικά εμβλήματα του παρελθόντος, κι αυτό είναι μόνο καλό.

Από τη Λιάνα Μαστάθη

Το διαβάσαμε και στο άρθρο του Γ. Νάστου: το tik tok, αλλά και τα social media εν γένει, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην δημοτικότητα και κατ’ επέκταση στις πωλήσεις της μουσικής βιομηχανίας. Είναι, δε, τόση η επιρροή τους, που ακόμα και ξεχασμένα τραγούδια και καλλιτέχνες, απολαμβάνουν νέες δόξες όταν το viral αντικαθιστά το word of mouth. Πριν από λίγο καιρό, για παράδειγμα είδαμε ξαφνικά να ξανασκαρφαλώνει στα chart των επιτυχιών, ο Phil Collins με το «In the Air Tonight».

Το θέμα ξεκίνησε από ένα κανάλι στο YouTube όπου δύο δίδυμα αδέλφια καταγράφουν τις αυθόρμητες αντιδράσεις τους ακούγοντας τραγούδια, κυρίως hip hop.  Aνέβασαν λοιπόν, τον περασμένο Ιούλιο, ένα βίντεο στο οποίο ακούν για πρώτη φορά το «In the Air Tonight». Ανεκτίμητη η αντίδραση και η έκπληξη τους, όταν ξαφνικά μπαίνει το drum solo και τους ξυπνάει από την, να το πούμε ευγενικά, groove διάθεση που είχαν μέχρι εκείνη τη στιγμή. Εξ αιτίας του κλιπ απέκτησαν 500.000 περισσότερους followers, το τραγούδι είχε 15.000 downloads σε μία βδομάδα, μία αύξηση 1.250% στις πωλήσεις, και πήγε στο No 1 του Billboard’s Rock Digital Songs Chart  και στο College Radio.

 

@420doggface208Morning vibe ##420souljahz ##ec ##feelinggood ##h2o ##cloud9 ##happyhippie ##worldpeace ##king ##peaceup ##merch ##tacos ##waterislife ##high ##morning ##710 ##cloud9♬ Dreams (2004 Remaster) – Fleetwood Mac

Αύξηση στις πωλήσεις, και όχι μόνο, είδε και το «Dreams» των Fleetwood Mac όταν ο TikToker 420doggface208, γνωστός και ως Nathan Apodaca, δημοσίευσε ένα κλιπ του εαυτού του να κάνει skate πίνοντας ένα χυμό και τραγουδώντας το Dreams. To clip έγινε viral με 17.6 εκατομμύρια views, και το single του 1977 γνώρισε τεράστια αύξηση στα streaming και στις πωλήσεις. Σύμφωνα με το Billboard, το τραγούδι σημείωσε μία  εντυπωσιακή άνοδο της τάξεως του 374% στις πωλήσεις μέσω download και 88.7% αύξηση στα streams.

Δύο ακόμα παραδείγματα αναβίωσης παλαιότερων επιτυχιών που έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι τα social είναι πλέον η καλύτερη και επιδραστικότερη γκρίζα διαφήμιση και στην μουσική, τόσο, που αναρωτιέσαι αν έφτασε η στιγμή να αντικαταστήσουν τους καλοπληρωμένους PR managers των δισκογραφικών εταιριών.

Update 05/10: Την ευγνωμοσύνη του για το boost του “Dreams” των Fleetwood Mac από το TikTok του @420doggface208 (aka Nathan Apodaca) εξέφρασε ο Mick Fleetwood, που άρπαξε ένα πεντόκιλο χυμό cranberry κι άνοιξε λογαριασμό στο δημοφιλές app, μόνο και μόνο για να κάνει το δικό του tribute στο βίντεο που προκάλεσε 374% αύξηση στις online πωλήσεις του track.

Aπολαύστε το:

@mickfleetwood@420doggface208 had it right. Dreams and Cranberry just hits different. ##Dreams ##CranberryDreams ##FleetwoodMac♬ Dreams (2004 Remaster) – Fleetwood Mac

x
TitleArtist

Στείλε μήνυμα στο studio