ΣΙΝΕΜΑ

Στα δύο σπάει το Φεστιβάλ Βερολίνου

Online θα διεξαχθεί το διαγωνιστικό και εμπορικό τμήμα του Φεστιβάλ τον Μάρτιο, ενώ τον Ιούνιο το κοινό θα έχει την ευκαιρία να συναντήσει τη διοργάνωση σε κλειστές και open air αίθουσες.

Την φημολογούμενη διάσπαση των τμημάτων του, αλλά και την αλλαγή των ημερομηνιών του επιβεβαίωσε το περασμένο Σαββατοκύριακο το φεστιβάλ Βερολίνου, ανακοινώνοντας το νέο, anti-CoViD μοντέλο της διοργάνωσης που θα συμπληρώσει φέτος τα 71 της. Η ανακοίνωση ήρθε στον απόηχο των νέων, σκληρών μέτρων lockdown που έλαβε η γερμανική κυβέρνηση, βασικός χρηματοδότης και του εμβληματικού κινηματογραφικού φεστιβάλ. 

Αντί του αρχικού προγραμματισμού, που ήθελε τα κόκκινα χαλιά του Berlinale Palast να ξεδιπλώνονται στο πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου, η Berlinale διασπά το διαγωνιστικό και το επαγγελματικό τμήμα από το υπόλοιπο σώμα του φεστιβάλ, για να τα διεξάγει διαδικτυακά τον ερχόμενο Μάρτιο, ενώ η διοργάνωση θα υποδεχτεί το κοινό στις αίθουσες τον Ιούνιο του ’21. Έτσι, η νεαρότερη των μεγάλων ευρωπαϊκών κινηματογραφικών γιορτών (Κάννες και Βενετία συμπληρώνουν την «Αγία Τριάδα») θα προσπαθήσει να αποφύγει μια πιθανά καταστροφική διεξαγωγή εν μέσω φόβων για τρίτο κύμα πανδημίας, διατηρώντας παράλληλα τη θέση της στο φεστιβαλικό ημερολόγιο και διασφαλίζοντας έτσι τη φήμη της ως η πρώτη μεγάλη σινε-σύναξη του έτους.

Η ημερολογιακή θέση του φεστιβάλ Βερολίνου τόσο μακριά από την οσκαρική σεζόν (που βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη την περίοδο Οκτωβρίου – Φεβρουαρίου), πάντα δυσκόλευε την διοργάνωση στο να συγκεντρώσει στα προγράμματά της κινηματογραφικούς τίτλους φανταχτερούς ώστε να συναγωνιστεί τις Κάννες και τη Βενετία. Ωστόσο, η αρχή του έτους συμπίπτει παραδοσιακά με το ξεκίνημα των μεγάλων projects που θα απασχολήσουν την κινηματογραφική κοινότητα στο μέλλον, βοηθώντας έτσι το φεστιβάλ να αναπτύξει το εμπορικό του τμήμα, το European Film Market, σε μια από τις πιο δυναμικές και ευμεγέθεις κινηματογραφικές αγορές του πλανήτη. Ίσως λοιπόν η φετινή χρονιά, με μειωμένα έξοδα μετακινήσεων και συμμετοχών, να κάνει το ακμάζον τμήμα του φεστιβάλ ακόμη πιο ισχυρό, δίνοντας ένα σήμα αισιοδοξίας για το (οικονομικό, τουλάχιστον) μέλλον του σινεμά.

Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΤΡΥΠΙΑΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ONLINE

Το best seller του Γιάννη Οικονομίδη έρχεται για Χριστούγεννα στο σπίτι μας

x
TitleArtist

Στείλε μήνυμα στο studio