πεπερ_τιβι
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

ΠΕΠΠΕΡ ΤΙΒΙ 10/2

Εννοείται πως η Zendaya είναι φανταστική, όμως μέρος της επιτυχίας της σειράς οφείλεται στο soundtrack της.

10/02/2022

Η αλήθεια είναι πως έπεσε αρκετή (και δικαιολογημένη) γκρίνια όταν άρχισε να προβάλλεται η δεύτερη σεζόν της σειράς «Euphoria». Πολλή βία, πολύ σεξ, πολλά ναρκωτικά, πολλά πέη, αμέτρητα ψέματα, λίγη ουσία. Ολα αυτά άλλαξαν κάπως απότομα με το συγκλονιστικό πέμπτο επεισόδιο χάρη στο οποίο, όλος ο πλανήτης υποκλίθηκε στο ερμηνευτικό ταλέντο της Zendaya. Τα σχόλια στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνοψίζονταν στην εξής προτροπή: δώστε της ό,τι βραβείο υπάρχει να τελειώνουμε επιτέλους.

Οφείλουμε βέβαια να αναγνωρίσουμε ότι πέραν της στυλιζαρισμένης σκηνοθεσίας, του σκοτεινού σεναρίου και του ακαταμάχητου καστ, μεγάλο μέρος της γοητείας που έχει ασκήσει το συγκεκριμένο σίριαλ – στην Ελλάδα μπορούμε να το δούμε μέσω της Vodafone TV – στο κοινό οφείλεται και στο καταπληκτικό του σάουντρακ, μια πληθωρική, πολυσυλλεκτική επιλογή τραγουδιών που δεν βασίζεται τόσο στην αληθοφάνεια (δεν θα ήξερε κατά πάσα πιθανότητα μια σημερινή mainstream έφηβη τους στίχους του Drink Before the War της Sinead O’ Connor λέξη προς λέξη), όσο στη δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας. Κανείς δεν θα περίμενε ίσως ότι θα χωρούσαν στην ίδια συλλογή οι INXS και το Never Tear Us Apart με το (φανταστικό, παρεμπιπτόντως) Trademark USA του ανερχόμενου ράπερ Baby Keem, ή το I was Dancing in the Lesbian Bar του Jonathan Richman με το This is How We Do It του Montell Jordan, κι όμως βάζεις να ακούσεις την official euphoria playlist στο Spotify και τίποτα δεν φαίνεται παράταιρο.

Ο όγκος της δουλειάς που κρύβεται πίσω από τη μουσική επένδυση των σκηνών είναι τεράστιος, μόνο στο πρώτο επεισόδιο του δεύτερου κύκλου ακούγονται αποσπάσματα από 45 (!) τραγούδια, κάτι που μπορεί σε μια πρώτη ανάγνωση να φαίνεται υπερβολικό, όμως οι νέοι σήμερα έρχονται χαζεύοντας στο TikTok σε επαφή με άπειρα διαφορετικά μουσικά είδη, με κομμάτια από πολύ διαφορετικές μεταξύ τους δεκαετίες οπότε δεν τους φαίνεται περίεργο να ακούνε στη διάρκεια 15 λεπτών μια διασκευή τραγουδιού του Elvis Presley, Bo Diddley, Harry Nilsson, Curtis Mayfield και Isaac Hayes ή Depeche Mode, Roxette, Erasure, Echo & the Bunnymen, the Cult, Lenny Kravitz και Dan Hartman. Ούτε θα παραπονεθούν επειδή κάποιος έβαλε στην αγαπημένη τους σειρά το I’ll Be Here in the Morning του Townes Van Zandt, ένα νέο τραγούδι της Lana Del Rey (το πολύ ωραίο Watercolor Eyes είναι γραμμένο ειδικά για το Euphoria) και μια εμφάνιση του τραγουδιστή και παραγωγού Labrinth, ο οποίος επιμελείται και το μουσικό score.

Οι New York Times μίλησαν πρόσφατα με την Jen Malone, τη music supervisor της παραγωγής, η οποία έχει υπογράψει πρόσφατα τη μουσική επιμέλεια σε άλλες δύο σειρές όπου τα τραγούδια παίζουν σημαντικό ρόλο: το Atlanta και το υπέροχο Yellowjackets, το οποίο εκτυλίσσεται κατά βάση στα 90s και είναι γεμάτο από εμβληματικά κομμάτια της συγκεκριμένης δεκαετίας (μια άλλη πολύ ωραία σειρά με καταπληκτικό 90s σάουντρακ είναι και το Cruel Summer – δείτε τη όπου και όπως μπορείτε). Η Malone εξήγησε στην αμερικανική εφημερίδα πως ο δημιουργός και σκηνοθέτης του «Euphoria», Sam Levinson, γράφει το σενάριο έχοντας συγκεκριμένα τραγούδια στο μυαλό του και υπάρχει συγκεκριμένη ομάδα που διαπραγματεύεται τα των πνευματικών δικαιωμάτων διότι η θεματολογία της σειράς είναι τολμηρή και δεν έχουν όλοι οι καλλιτέχνες την επιθυμία να ακουστούν οι δημιουργίες τους σε σκηνές όπου γίνεται χρήση ουσιών ή οι χαρακτήρες επιδεικνύουν βίαιη συμπεριφορά.

Η πλοκή πρέπει να περιγράφεται λεπτομερώς κατά τη διαδικασία έγκρισης χρήσης των τραγουδιών. «Πρέπει να είμαστε ευρηματικοί με το πώς λέμε ορισμένα πράγματα, αλλά μερικές φορές δεν υπάρχει περιθώριο για ελιγμούς», είπε η Malone. Για μια σκηνή με γυμνό, όπλα, ναρκωτικά και αίμα έπεσαν πολλές αρνήσεις μέχρι να δεχτούν τελικά οι κληρονόμοι του «Βασιλιά» να ακουστεί το cover που έχει κάνει ο Billy Swan στο Don’t Be Cruel. Αντίστοιχα, προκειμένου να επιτρέψει η Sinead O’Connor’s τη χρήση του «Drink Before the War» έπρεπε να λάβει τη διαβεβαίωση ότι δεν θα ακουγόταν το τραγούδι της σε σκηνή με σεξουαλική βία.

Οι περισσότερες δισκογραφικές εταιρείες και η πλειονότητα των καλλιτεχνών δέχονται φυσικά με ενθουσιασμό οποιαδήποτε πρόταση από την παραγωγή του Euphoria διότι γνωρίζουν πώς χάρη στη σειρά το τραγούδι τους μπορεί να φτάσει σε τεράστιο κοινό. Η τηλεθέαση της δεύτερης σεζόν είναι σχεδόν διπλάσια σε σχέση με τον μέσο όρο του πρώτου κύκλου, εξ ου και το δίκτυο HBO έχει παραγγείλει ήδη το 3rd season. H επιτυχία είναι τεράστια, σχεδόν όλοι οι πρωταγωνιστές έχουν αποκτήσει εκατομμύρια followers στο Instagram και το #euphoria εμφανίζεται ολοένα και συχνότερα στα social media, καθώς οι φανατικοί θεατές θέλουν να συζητούν για όλες τις ανατροπές στην εξέλιξη της σειράς. Πρόκειται πραγματικά για το πιο ενδιαφέρον τηλεοπτικό φαινόμενο των τελευταίων ετών.

Μάθε τι γράφει ο Γιώργος Νάστος στο προηγούμενο ΠΕΠΕΡ ΤΙΒΙ  εδώ.

x
TitleArtist

Στείλε μήνυμα στο studio