ΑΠΟΨΗ

Τα Stages A/Live αναπληρώνουν (;) το συναυλιακό κενό

Η αίσθηση του να χορεύεις ανάμεσα σε αγνώστους και να τραγουδάς φωναχτά δεν μπορεί να αναπληρωθεί από μια αναμετάδοση, όμως οι συναυλίες του Stages A/Live προσφέρουν κάτι αρκετά κοντινό.

Το STAGES A/LIVE του Ιδρύματος Ωνάση είναι μία πρωτοβουλία έμπρακτης υποστήριξης και ενίσχυσης των μουσικών σκηνών της Ελλάδας, κάποιες από τις οποίες κινδυνεύουν να κλείσουν οριστικά. Το πρόγραμμα αποτελείται από μια σειρά κινηματογραφημένων συναυλιών, με καλλιτέχνες της ελληνικής, εναλλακτικής μουσικής σκηνής, οι οποίες μεταδίδονται από σκηνές όπως το Gagarin 205 της Αθήνας και το AN club της Θεσσαλονίκης. Η μετάδοση μέσα από το YouTube Channel του Ιδρύματος, διαμορφώνει ένα «εναλλακτικό ψηφιακό world tour με αγαπημένες μπάντες και καλλιτέχνες, καθώς και όλα όσα έχουμε ζήσει μαζί τους σε ιστορικά live του παρελθόντος».

Με το ενδεχόμενο μιας ζωντανής συναυλίας με κόσμο να μοιάζει να απομακρύνεται όλο και περισσότερο, η πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ωνάση δεν θα μπορούσε να έχει έρθει σε καλύτερη στιγμή, ενώ η σύλληψη και επιμέλεια του Χρήστου Σαρρή είναι εξαιρετική. Βέβαια, μεγάλο μέρος της εμπειρίας των συναυλιών είναι, φυσικά, ο κόσμος: «Θυμάσαι πώς είναι να χορεύεις ανάμεσα σε αγνώστους;», ρωτά και το εισαγωγικό κείμενο του Ιδρύματος· η απάντηση είναι πως ναι, θυμόμαστε, και μας λείπει. Όσο καλές ερμηνείες κι αν έχουμε από τους καλλιτέχνες, η αίσθηση του να χορεύεις ανάμεσα σε αγνώστους και να τραγουδάς φωναχτά τα αγαπημένα σου τραγούδια μαζί με τους δημιουργούς τους, δεν μπορεί να αποδοθεί ποτέ ολοκληρωμένα μέσα από μια αναμετάδοση.

Παρ’ όλ’ αυτά σε αντίθεση με το σπιτικό ύφος των περισσότερων μεταδόσεων μέσω των social media των καλλιτεχνών, η αίσθηση του να βλέπεις μια μπάντα να παίζει live αγαπημένα κομμάτια επί σκηνής μεταδίδεται πολύ καλύτερα μέσω του Stages A/LIVE. Ιδίως σε μια περίοδο που η ενίσχυση της μουσικής βιομηχανίας είναι ζωτική, και οι καλλιτέχνες έχουν ανάγκη από στήριξη με κάθε μορφή.


Η αρχή έγινε στις 10 Ιανουαρίου, με τους αγαπημένους του κοινού Nightstalker, σε μια συναυλία που, μέσα σε μια εβδομάδα, ξεπέρασε τα 30.000 views. Η stoner rock μπάντα ξεκίνησε ως grunge σχήμα στη δεκαετία του ‘90 και πλέον μετράει τρεις δεκαετίες πορείας με οκτώ δισκογραφικές δουλειές και εκατοντάδες συναυλίες σε όλο τον κόσμο. Τα δυνατά τύμπανα, τα κιθαριστικά riffs και τα γεμάτα ένταση φωνητικά του frontman Αργύρη Γαλιατσάτου σε συνδυασμό με τα ατμοσφαιρικά φώτα, υπό τη σκηνοθεσία του Χρήστου Σαρρή δημιουργούν ένα αποτέλεσμα που κάνει ακόμα πιο αισθητή την απώλεια της ζωντανής μουσικής…

Ξεχωρίζει το κομμάτι Sad Side of the City, από τον τελευταίο δίσκο της μπάντας με τίτλο «Great Hallucinations», ο οποίος παρουσιάστηκε στη σκηνή του Gagarin το 2019, αλλά και το ιδιαίτερα γκρουβάτο The Dog That No One Wanted από τον 7ο δίσκο τους, As Above, As Below (2016), με το πιο νωχελικό solo του κιθαρίστα Τόλη Μότσιου, και τα backup φωνητικά.


Δύο εβδομάδες μετά, την Κυριακή 24 Ιανουαρίου, από τη σκηνή του Gagarin φτάνει σε μας ένα πολύ ενδιαφέρον show της μουσικής κολεκτίβας των ATH Kids – των παιδιών της Αθήνας. Η κολεκτίβα αποτελείται από ράπερς, performers, DJ και video artists, και δραστηριοποιείται  στον ελληνικό χώρο από το 2014, απαρτιζόμενη κυρίως από παιδιά μεταναστών που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στις γειτονιές του κέντρου της Αθήνας, με ιδρυτές τον Kareem Kalokoh και τον Valentin Rivera, o οποίος είναι και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του project.

Το ATH είναι ο κωδικός αεροδρομίου της Αθήνας, και το όνομα της κολεκτίβας είναι εμπνευσμένο από τους ATL της Atlanta, σε συνδυασμό με την ταινία «Kids» (1995) του Larry Clark. Κι είναι ακριβώς αυτή η αστική αισθητική που περνάει στον ήχο τους, ο οποίος είναι επηρεασμένος από τις πρώτες δουλειές του Kanye West, αλλά και της σύγχρονης Ευρωπαϊκής σκηνής· η ραπ των ATH Kids δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τη ραπ και την Ευρωπαϊκή χιπ χοπ σκηνή εν έτει 2021, ενώ τα βιώματά τους στη σύγχρονη Αθήνα και το πνεύμα της πόλης εκφράζονται έντονα στους στίχους τους, ακόμα κι αν αυτοί είναι αγγλόφωνοι.

Οι νεαροί δημιουργούν τα πάντα με βάση τη δική τους αισθητική και τις δυνατότητές τους, στο πλαίσιο συνεργασίας και κοινών πόρων, και μετρούν ήδη μια ενδιαφέρουσα πορεία 6 χρόνων με εμφανίσεις σε πολλά μουσικά φεστιβάλ και σκηνές της Ευρώπης.

Στη συναυλία από το Stages A/LIVE, οι ATH Kids εναλλάσσονται επί σκηνής, με πρωταγωνιστή τον Kareem Kalokoh, τον Complex Shadow και τον Χρήστο Μπεκίρη στα πλήκτρα, ενώ η κιθάρα του Παναγιώτη Γεωργόπουλου προς τα τελευταία κομμάτια του setlist αποτελεί μία πολύ δυναμική και ατμοσφαιρική προσθήκη. Φυσικά, ξεχωρίζει η  Μαρίνα Σάττι ως special guest star, με την ερμηνεία της στο παραδοσιακό τραγούδι Γιατί Πουλί μ’ Δεν Κελαηδείς· πρόκειται για μια ιδιαίτερη, πειραματική εκτέλεση με ηλεκτρονικό ήχο, η οποία παραδόξως δένει αρμονικά με τα υπόλοιπα κομμάτια των ATH Kids και δημιουργεί έναν πολύ ενδιαφέροντα διάλογο ανάμεσα στα μουσικά είδη που διαμορφώνουν την αθηναϊκή μουσική σκηνή της εποχής μας.


9+1 ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ
Περασμένα μεγαλεία εξολοκλήρου διαθέσιμα online

x
TitleArtist

Στείλε μήνυμα στο studio