ΑΠΟΨΗ

Στο «Monday» η ζωή είναι (;) ένα ατέλειωτο πάρτι

Προικισμένη με το γεμάτο ενέργεια βλέμμα του σκηνοθέτη του «Suntan», αλλά κι ένα μελαγχολικό σενάριο που στάζει αλήθεια, η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου βγαίνει στις αίθουσες την Πέμπτη 24 Ιουνίου.

Με ένα μεγάλο πάρτι ξεκινά η ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, και λίγο αν έχεις ζήσει από κοντά τον σκηνοθέτη, μπορείς να νιώσεις τον παιδικό ενθουσιασμό του καθώς κυλάει με την κάμερα ανάμεσα στα χαρούμενα, όμορφα και ηλεκτρισμένα κορμιά που χορεύουν στη δυνατή μουσική του (με τον Αλέξη Γράψα στις συνθέσεις), θέτοντας τον ρυθμό για μια ταινία που, σαν και την ίδια τη ζωή, όταν ξεκινά να γίνεται δική σου, ξετυλίγεται σαν μια ατέλειωτη γιορτή.

Τουλάχιστον, έτσι φαίνεται να τη βλέπει ο πρωταγωνιστής του «Monday» (ο Sebastian Stan φρέσκος από το Marvel-ικό mini series του «The Falcon and the Winter Soldier»), της γλυκόπικρης ιστορίας ενός ζευγαριού Αμερικανών που γνωρίζονται, ερωτεύονται, χωρίζουν και ξανανενώνονται, τσακώνονται και τα ξαναβρίσκουν, ζώντας το εύφλεκτο ρομάντζο τους στα στενά της Κυψέλης και τις αμμουδιές της Αντιπάρου. Και γι’ αυτήν του την εικόνα καταφέρνει να πείσει και την παρτενέρ του (βραβευμένη θεατρική ηθοποιός Denise Gough), παρασέρνοντάς την σε ένα διονυσιακό «όσα πάνε κι όσα έρθουν» lifestyle, όπου κάθε μέρα μοιάζει να είναι Παρασκευή. Όμως, όπως συνήθως γίνεται με τα πάρτι, κάποιος πρέπει να μαζέψει το σπίτι όταν τελειώσουν, κι όπως συνήθως γίνεται με τις Παρασκευές, πάντα μια Δευτέρα τις περιμένει στη γωνία.

Ο έρωτας που τρώει τα σωθικά και η αγάπη που φλερτάρει με την αδιαφορία, η ζωή που ρουφάει το αίμα της ευτυχίας και η μπαναλιτέ της καθημερινότητας που θολώνει την αχλή του σαββατοκύριακου, όλες αυτές οι αντιφάσεις που κάνουν τη ζωή συναρπαστική κι αφόρητη συνάμα, συνθέτουν τη διελκυστίνδα που τραβά τους ήρωες του Παπαδημητρόπουλου δεξιά κι αριστερά, σε μια ρομαντική κομεντί τυπική και ξεχωριστή ταυτόχρονα, προορισμένη για μια θέση στα φαβορί της ζωής μας, σαν Αθηναίος συγγενής κλασικών όπως το «Μαζί Ποτέ» του Fatih Akin, ή το «Πριν το Ηλιοβασίλεμα» του Richard Linklater.

Κι αυτό γιατί, με όπλο την αβίαστη χημεία των πρωταγωνιστών και τον φυσικό τους μαγνητισμό, που ο Παπαδημητρόπουλος αποτυπώνει στην οθόνη ως σταθερά ένας σκηνοθέτης που εξυψώνει τους πρωταγωνιστές του, το «Monday» σηκώνεται πάνω από τους περιορισμούς του είδους και μεταμορφώνεται σε ένα ολότελα συναρπαστικό, ανάλαφρο αλλά και ουσιαστικό συναισθηματικό roller coaster, δυο ανθρώπων που περνούν από τη μέθη του φρέσκου έρωτα στο ξενέρωμα της επόμενης μέρας. Αλλά επιμένουν να αγοράζουν το εισιτήριο για το τρενάκι τους ξανά και ξανά, γιατί ξέρουν ότι η ζωή μόνο έτσι είναι ωραία.

Έτσι, με βάση ένα μελαγχολικό σενάριο που στάζει αλήθεια, το «Monday» αφηγείται μια ιστορία αγάπης αφτιασίδωτη, αληθινή κι επώδυνα αναγνωρίσιμη που, περισσότερο από κάθε προηγούμενη δουλειά του σκηνοθέτη, αντιλαμβάνεσαι ότι είναι μπολιασμένη με ένα μεγάλο κομμάτι του ίδιου του του εαυτού – κι αυτό, ακόμη κι αν δεν τον έχεις συναντήσει ποτέ.

*Η ταινία «Monday», σε σκηνοθεσία Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, σενάριο του ιδίου και του Rob Hayes, και με ερμηνείες από τους Denise Gough, Sebastian Stan, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Dominique Tipper, Έλλη Τρίγγου, Ανδρέα Κωνσταντίνου κ. ά., είναι μια παραγωγή των Χρήστο Β. Κωνσταντακόπουλο (Before Midnight), Brian Kavanaugh-Jones (Loving), Damian Jones (The Iron Lady), Deanna Barillari (The Amaranth) σε συμπαραγωγή με την COSMOTE TV.


Mare of Easttown και το βάρος της απώλειας

x
TitleArtist

Στείλε μήνυμα στο studio