ΣΙΝΕΜΑ

Τα blockbusters της Warner πάνε HBO

17 ταινίες, ανάμεσα στις οποίες πολυαναμενόμενες παραγωγές των οποίων η ημερομηνία εξόδου αναβλήθηκε και τίτλοι όπως το «Dune» και το «The Matrix 4», θα κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα σε αίθουσες και streaming.

Ο μεγάλος επιταχυντής των αλλαγών στους τρόπους που καταναλώνουμε την ποπ κουλτούρα αποδεικνύεται η πανδημία της COVID-19, με την Warner Bros να κάνει πρώτη ένα βήμα που όλο το Hollywood έτρεμε: Κάθε μία από τις μεγάλες ταινίες όλου του προγράμματός της για το 2021, θα κάνει ταυτόχρονη πρεμιέρα στις αίθουσες και στο HBO Max για τη χρονιά που έρχεται ανακοίνωσε η εταιρεία, ετοιμάζοντας πρώτη… μνημόσυνο για έναν απ’ τους μεγάλους ασθενείς της πανδημίας του κορονοϊού: τις κινηματογραφικές αίθουσες.

Το πρώτο βήμα είχε ήδη γίνει, με τον προγραμματισμό της «Wonder Woman 1984» για ταυτόχρονη προβολή σε κινηματογράφους και streaming τα ερχόμενα Χριστούγεννα, μετά από τις πολλαπλές αναβολές της ημερομηνίας εξόδου της μέσα στη χρονιά. Τώρα όμως, τίτλοι όπως το υπερηρωικό σίκουελ «Suicide Squad 2», το «Godzilla vs. Kong» που κόστισε πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια, το πολυαναμενόμενο έπος «Dune» καθώς και το «The Matrix 4» μπαίνουν στην ίδια τροχιά, σε ένα σύνολο 17 ταινιών με συνολικό μπάτζετ παραγωγής πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια.

Είναι η απόσβεση αυτής της επένδυσης που ώθησε την εταιρεία να σπάσει το χολιγουντιανό επιχειρηματικό μοντέλο: Ενώ μέχρι στιγμής έπρεπε να περάσουν τουλάχιστον 90 ημέρες από την κινηματογραφική τους πρεμιέρα, πριν οι ταινίες περάσουν σε κάποια ψηφιακή πλατφόρμα, η ανατροπή των φετινών προγραμματισμών σε συνδυασμό με την επιθυμία της Warner Bros να αναπτύξει το σταθερό κοινό του HBO Max (αμφότερα κομμάτια του επιχειρηματικού ομίλου της AT&T) φαίνεται πως δεν άφησε άλλη επιλογή. Και παρότι αυτό το νέο μοντέλο θεωρητικά θα ισχύσει αποκλειστικά για το 2021 και μέχρι την επαναφορά των αιθουσών σε πλήρη λειτουργικότητα, αναπόφευκτη είναι η ανησυχία για το πώς αυτό θα επηρεάσει τη φιλοσοφία γύρω από την κινηματογραφική εμπειρία.

Το κοινό εκπαιδεύεται συνεχώς και πιθανόν να δυσκολευτεί να επιστρέψει στην τρίμηνη αναμονή, όταν θα συνηθίσει σε μία άμεση προβολή της ταινίας από την άνεση του σπιτιού του και χωρίς να βιώνει το fear of missing out. Παραμένει άγνωστο, επίσης, αν θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρίες την ίδια στάση, δεδομένου ότι η Disney επέλεξε ήδη για τη φετινή χρονιά την κυκλοφορία σημαντικών ταινιών της όπως το live action «Mulan» σε streaming, τουλάχιστον για τις χώρες που είναι διαθέσιμη η πλατφόρμα Disney+.

Αυτό που διαφοροποιεί, πάντως, τις δυο εταιρείες στην straight to streaming πολιτική τους, είναι ότι η Warner δεν θα προβεί σε καμία επιπλέον χρέωση για τα blockbusters της στο HBO Max (σε αντίθεση με το συμβολικό, αλλά αποδοτικό $1 ανά ταινία του Disney+), ενώ από το μέτωπο των κινηματογραφικών αιθουσών, ήδη η AMC έχει δηλώσει την οργίλη αντίθεσή της, υποσχόμενη να δείξει τα δόντια της. Σίγουρα, πάντως, (και) το 2021 θα είναι μια πολύ διαφορετική χρονιά…

Η ANNA KARINA ΟΜΟΡΦΑΙΝΕΙ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ

Online αφιέρωμα στο σύμβολο της Nouvelle Vague φέρνει το Γαλλικό Ινστιτούτο

x
TitleArtist

Στείλε μήνυμα στο studio