oscar_nominations_2021
ΣΙΝΕΜΑ

Πρωτιές και diversity στα Oscars 2021

Οι υποψηφιότητες για τα πιο περίβλεπτα βραβεία του παγκόσμιου σινεμά έδειξαν ότι οι πλατφόρμες streaming έχουν ισχυροποιήσει τη θέση τους και πως… ”black performances matter”

16/03/2021

Μαντάρα μας τα έχει κάνει η πανδημία όσον αφορά τις τελετές απονομής των σημαντικών κινηματογραφικών βραβείων και έτσι φέτος θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις 25 Απριλίου για να μάθουμε ποιοι θα είναι οι νικητές των Όσκαρ. Οι υποψηφιότητες ανακοινώθηκαν ωστόσο. Προβάδισμα στην κούρσα έχει ο ελαφρώς κουραστικός, ασπρόμαυρος φόρος τιμής του David Fincher στη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ με τίτλο «Mank». Το συγκεκριμένο φιλμ συγκέντρωσε συνολικά 10 υποψηφιότητες. Με έξι nominations βρέθηκαν το «The Trial of the Chicago 7», το «Sound of Metal», το «Nomadland», το «Minari», το «Judas and the Black Messiah» και το «The Father». Όλοι αυτοί οι τίτλοι, παρέα με το «Promising Young Woman», θα διεκδικήσουν το χρυσό αγαλματίδιο που γράφει Best Picture.

Amanda Seyfried και Gary Oldman στο “Mank”/ Netflix

Για πρώτη φορά στην ιστορία, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών έβαλε στην πεντάδα με τους υποψηφίους για το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας δύο γυναίκες: την Chloé Zhao («Nomadland») και την Emerald Fennell («Promising Young Woman»). Μαζί τους βρίσκονται τρεις άνδρες: ο προαναφερθείς Fincher («Mank»), o Lee Isaac Chung («Minari»), και ο Thomas Vinterberg, του οποίου η συμπερίληψη αποτέλεσε έκπληξη, παρόλο που υπογράφει την καλύτερη ίσως ταινία της χρονιάς, το «Another Round». 

Chloé Zhao (Nomadland) και Emerald Fennell (Promising Young Woman)

Η λέξη diversity έπαιξε τον ρόλο της και στα ερμηνευτικά categories. Φαβορί για το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου θεωρείται ο Riz Ahmed («Sound of Metal»), ενώ ακολουθεί κατά πόδας ο αείμνηστος Chadwick Boseman («Ma Rainey’s Black Bottom»). Η πεντάδα συμπληρώνεται από τον Steven Yeun («Minari»), τον Gary Oldman («Mank») και τον Anthony Hopkins («The Father»). Στη λίστα με τις υποψήφιες για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου έχουμε τη Viola Davis («Ma Rainey’s Black Bottom»), την Andra Day («The United States vs. Billie Holiday»), την Carey Mulligan («Promising Young Woman»), τη Vanessa Kirby («Pieces of a Woman») και τη Frances McDormand («Nomadland») – οι δύο τελευταίες ευθύνονται σίγουρα για τις πιο γνήσια σπαραξικάρδιες ερμηνείες του 2020.

Στον Β’ Ανδρικό Ρόλο θα κονταροχτυπηθούν ο Sacha Baron Cohen («The Trial of the Chicago 7»), ο Daniel Kaluuya και ο Lakeith Stanfield (παίζουν στο «Judas and the Black Messiah»), ο Leslie Odom Jr. («One Night in Miami») και ο Paul Raci («Sound of Metal»). Στην κατηγορία Best Supporting Actress βρίσκουμε τη Maria Bakalova («Borat Subsequent Moviefilm»), την Glenn Close («Hillbilly Elegy»), την Olivia Colman («The Father»), την Amanda Seyfried («Mank») και τη Yuh-Jung Youn («Minari»). 

Riz Ahmed (Sound of Metal) και Chadwick Boseman (Ma Rainey’s Black Bottom)

Οι κολοσσοί του streaming επιβεβαίωσαν την ισχύ και το κύρος τους. Λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν το 2020, ακόμη και οι στουντιακές παραγωγές παρακολουθήθηκαν κατά πάσα πιθανότητα σε κάποια οθόνη τηλεόρασης και όχι στο σινεμά. Το Netflix ηγείται με 35 υποψηφιότητες – υπενθυμίζουμε ότι πέρυσι μέτρησε 2 μόνο νίκες παρά τις 24 υποψηφιότητές του – χάρη κυρίως στα «Mank», «Ma Rainey’s Black Bottom» και «The Trial of the Chicago 7». Τα Amazon Studios στάθηκαν τυχερά με το «One Night in Miami», το «Sound of Metal» και το «Borat Subsequent Moviefilm».

Το «Judas and the Black Messiah» γράφει πάντως ιστορία ως το πρώτο φιλμ με ομάδα παραγωγής που αποτελείται από αποκλειστικά μαύρα μέλη το οποίο κέρδισε υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.  Ο Ριζ Άχμεντ θα καταγραφεί ως ο πρώτος μουσουλμάνος υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου (στον Β΄ Ανδρικό είχε άλλωστε προηγηθεί ο Mahersala Ali που πήρε σπίτι του το βραβείο για το «Moonlight» στην απονομή του 2017). H Chloè Zhao μπορεί να υπερηφανεύεται ότι είναι μέχρι στιγμής η μοναδική γυναίκα με τέσσερις υποψηφιότητες την ίδια χρονιά. Ρεκόρ αποτελεί, επίσης, το ότι 70 από τις υποψηφιότητες κατέληξαν σε γυναίκες επαγγελματίες του σινεμά. 

Όσον αφορά το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας (έτσι ονομάζεται πλέον), το οποίο πάντα ενδιαφέρει τους Έλληνες σινεφίλ, η Τυνησία βρέθηκε για πρώτη φορά υποψήφια για το συγκεκριμένο βραβείο χάρη στο «The Man Who Sold His Skin», με θέμα έναν πρόσφυγα με τατουάζ που καταλήγει έκθεμα σε γκαλερί. Η Δανία θα εκπροσωπηθεί από το «Another Round», ενώ η πεντάδα συμπληρώνεται από το Χονγκ Κονγκ («Better Days»), τη Ρουμανία («Collective») και τη Βοσνία Ερζεγοβίνη («Quo Vadis, Aida?»). 

Υπάρχουν ωστόσο και υποψηφιότητες με ελληνικό άρωμα καθώς ο Γιώργος Λαμπρινός είναι υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερου Μοντάζ για το «The Father» του Florian Zeller και ο Φαίδων Παπαμιχαήλ θα διεκδικήσει ένα βραβείο στην κατηγορία της Καλύτερης Φωτογραφίας για το υπέροχο «The Trial of the Chicago 7» του «αδικημένου» Άαρον Σόρκιν. Καλή επιτυχία στους συμπατριώτες μας!

x
TitleArtist

Στείλε μήνυμα στο studio