ΘΕΑΤΡΟ

10 + 5 must στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Η καλλιτεχνική επανεκκίνηση γίνεται πλέον με κάθε επισημότητα, καθώς ο Ιούνιος σημαίνει την έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με παραστάσεις και συναυλίες να καταλαμβάνουν μερικά από τα σημαντικότερα θέατρα. 

Μετά από ένα πολύμηνο διάστημα πολιτιστικής ανομβρίας, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σημαίνει και επίσημα τις καμπάνες της έναρξης της φεστιβαλικής σεζόν, απλώνοντας το πλούσιο πρόγραμμα του στους θερινούς μήνες και την αρχή του φθινοπώρου, προκειμένου να καλύψει τόσο μέρος του προγράμματος που δεν κατάφερε να εκτυλιχθεί πέρσι όσο και την ποικιλία των νέων δράσεων που ετοίμασε εξαρχής για το 2021. 

Με επίσημη έναρξη την 1η Ιουνίου, η επανεκκίνηση ξεκινά από την Πειραιώς 260 που υποδέχεται και πάλι τους πιστούς θιασώτες του φεστιβάλ μετά από δύο χρόνια που κράτησε κλειστές τις θύρες της.  Δύο νέοι χώροι προστίθενται στο σημείο (ο Κήπος και η Πλατεία) για να φιλοξενήσουν τις υπαίθριες δράσεις, σύμφωνα πάντα με όλα τα μέτρα ασφαλείας. Οι αίθουσες της Πειραιώς έχουν διαμορφωθεί με ανοιχτές οροφές ώστε να διασφαλίσουν την εναλλαγή φρέσκου αέρα, ενώ τα θέατρα της Επιδαύρου και το Ηρώδειο, θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους μετά τα μέσα του μήνα.

Συνολικά, πάνω από ογδόντα παραγωγές θα ανέβουν στις σκηνές του φεστιβάλ, ενώ δε θα λείψουν ηχηρά εγχώρια και διεθνή ονόματα και παγκόσμιες πρεμιέρες. Ξεχωρίσαμε δέκα συναυλίες και πέντε παραστάσεις που πρέπει να συμπεριλάβετε στο πρόγραμμά σας.

#1 Brian Eno και Roger Eno

Για πρώτη φορά θα εμφανιστούν μαζί τα αδέρφια Eno, για μία μυστηριακή συναυλία υπό το φως της Ακρόπολης. Το συναυλιακό highlight του καλοκαιριού, χάρη στη βαρύτητα των συμμετεχόντων αλλά και τη μοναδικότητα του γεγονότος, έχει δημιουργήσει ήδη αυξημένες προσδοκίες, σε συνδυασμό με τη δουλειά που αναμένεται να παρουσιάσουν: το πρώτο ολοκληρωμένο άλμπουμ του ντουέτου «Mixing Colors», πλάι στα soundtracks στα οποία έχουν συνεργαστεί, από τη μουσική του «Dune» (1984) έως το επικό ντοκιμαντέρ για την προσσελήνωση του Apollo «For All Mankind» (Ηρώδειο, 4/8).

#2 Λένα Πλάτωνος/Nalyssa Green

Δύο γενιές τραγουδοποιών συναντιούνται επί σκηνής: Η τρυφερή synth pop της Nalyssa Green ανοίγει τη βραδιά για την ιδιάζουσα και καινοτόμα τραγουδοποιεία της Πλάτωνος, που διαμόρφωσε την ηλεκτρονική μουσική της χώρας. Ο καινούργιος (και πολυαναμενόμενος) δίσκος της τελευταίας, με μελοποιημένη ποίηση της Έμιλι Ντίκινσον δίνει τον τόνο στη βραδιά, με βάση τον στίχο «Η ελπίδα είναι ένα πράγμα με φτερά» (Ηρώδειο, 14/7).

#3 Ólafur Arnalds

Ο Ισλανδός πολυοργανίστας έχει ξεχωρίσει για τις καινοτόμες μείξεις που χρησιμοποιεί, με έγχορδα και πιάνο να μπλέκονται με λούπες και μπιτάκια, φτιάχνοντας μια χειροπιαστή ambient, πατώντας πάνω στα μονοπάτια της κλασικής μουσικής. Στην Αθήνα έρχεται με τον πιο πρόσφατο δίσκο του «Some Kinf of Peace» (2020) στις αποσκευές του, έτοιμος να συναρπάσει το Ηρώδειο (15/7).

#4 Woodkid

Αγαπημένος του ελληνικού κοινού, ο Γάλλος μουσικός επιστρέφει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα του δουλειά, μετά από πέντε χρόνια εντατικής ενασχόλησης. Στο καινούργιο έργο, η μουσική συναντά την εικόνα (και οι ικανότητές του ως συνθέτη εκείνες ως σκηνοθέτη μουσικών βίντεο) και οι συμφωνικές μελωδίες τα ισχυρά κρουστά, οικοδομώντας, σύμφωνα με τον ίδιο κάτι πολύ διαφορετικό από όσα μας έχει συνηθίσει (Ηρώδειο, 7/7).

#5 Παύλος Παυλίδης – The Boy

IMG_4939

Συνάντηση κορυφής για την ανεξάρτητη, ελληνόφωνη σκηνή η, επί πάλκου, συνάντηση του Παύλου Παυλίδη με τον Αλέξανδρο Βούλγαρη aka The Boy. Από τη μία, κλασικά αγαπημένα σε νέες αναγνώσεις και μια πρώτη ματιά σε ακυκλοφόρητο υλικό θα συμπυκνώσουν την μακρόχρονη πορεία του Παυλίδη, ενώ, από την άλλη, η αταξινόμητη live παρουσία του The Boy (αρκεί να τον έχεις δει μία φορά για να καταλάβεις τι εννοώ) βγαίνει επιτέλους σε ένα χώρο βεληνεκούς, διεκδικώντας την αναγνώριση που της αξίζει. (Ηρώδειο, 12/7)

#6 Max Cooper

Ο Λονδρέζος παραγωγός της τέκνο και την electronica δεν παύει να καινοτομεί  στα πεδία της συναισθηματικής μουσικής υψηλής ποιότητας, συνδέοντας τα ηχοτοπία του με την εικαστική τέχνη και την τεχνολογία. Οι οπτικοακουστικές εμπειρίες που συνθέτει μπορούν μόνο να αναδειχθούν σε ένα μυσταγωγικό χώρο όπως το Ηρώδειο, όπου θα παρουσιάσει του νέο του φιλόδοξο εγχείρημα (6/7).

#7 Hildur Guðnadóttir

Η βραβευμένη με Όσκαρ Ισλανδή συνθέτρια, που ξεχώρισε ανάμεσα στις υποψηφιότητες της Ακαδημίας για το soundtrack του «Joker», φέρνει ένα άλλο επιτυχημένο soundtrack της στη σκηνή της Πειραιώς 260: οι ήχοι του «Chernobyl», που βραβεύτηκαν με Grammy, ξεφεύγουν από το εγκαταλειμμένο πυρηνικό εργοστάσιο στη Λιθουανία όπου γεννήθηκαν για να ανασκευαστούν ξανά στον αθηναϊκό βιομηχανικό χώρο (9 και 10/10).

#8 Εδώ Λιλιπούπολη

Μια φορά και έναν καιρό, υπήρχε μια πόλη που την έλεγαν Λιλιπούπολη και που, με τις μουσικές και τις ιστορίες της, μεγάλωσε γενιές και γενιές παιδιών. Η θρυλική ραδιοφωνική εκπομπή του Τρίτου Προγράμματος της ΕΡΤ, αποκτά νέα ζωή στο Ηρώδειο, ανεβάζοντας στη σκηνή του τη Ρόζα Ροζαλία, το χρυσαλιφούρφουρο, την αρκούδα καφέ και όλους τους ήρωες της, με τις φωνές των Σαβίνας Γιαννάτου, Δώρου Δημοσθένους, Λένιας Ζαφειροπούλου και Τάση Χριστογιαννόπουλου (Ηρώδειο, 9 και 10/7).

#9 Τα τραγούδια της Σωτηρίας

100 χρόνια συμπληρώνονται από τη γέννηση της Σωτηρίας Μπέλλου και ο ειλικρινέστερος τρόπος να εορταστεί η προσφορά της στην εγχώρια μουσική είναι με την λιτότητα που ακολούθησε και στη  ζωή της η «αρχόντισσα του ρεμπέτικου». Στην αυλή του «Στεκιού του Ηλία», η Χριστίνα Μαξούρη αναβιώνει τα κομμάτια που έμειναν στην ιστορία χάρη (και) στο μέταλλο της Μπέλλου, από τον Τσιτσάνη και τον Μητσάκη μέχρι τον Καλδαρά και τον Σαββόπουλο (28 και 30/6, 1/7). 

#10 Jan Garbarek Group

Ο Νορβηγός σαξοφωνίστας, άρρηκτα συνδεδεμένος με το πορτφόλιο της ECM που λειτούργησε ως στέγη σχεδόν όλης της δουλειάς του, συναντιέται με τον «μάγο» των κρουστών Τράιλοκ Γκούρτου, για να παρουσιάσουν τις τζαζ και world μουσικές τους που απλώνονται σε ένα ευρύ φάσμα θεματικών και ήχων (Ηρώδειο, 3/7). 

ΘΕΑΤΡΟ

#1 (Somewhere) Beyond the Cherry Trees

Ο Πρόδρομος Τσινικόρης ανάβει τα φώτα της Πειραιώς 260, με αφετηρία το «Βυσσινόκηπο» του Τσέχωφ: η ιστορία μεταφέρεται σε ένα σύγχρονο περιβάλλον, και, μέσα από τα εργαλεία που προσφέρει το θέατρο-ντοκιμαντέρ, η συνέχεια της ιστορία της Λιούμπα, της Άννια, της Βάρια, του Τροφίμοφ, του Λιοπάχιν και του Γκάγιεφ παίρνει μια εναλλακτική μορφή απαντώντας στο ερώτημα: τι θα γινόταν αν οι εγκαταλελειμμένοι ήρωες του Τσέχοφ κατάφερναν να επιβιώσουν; (Πειραιώς 260, 1-3/6)

#2 Ιχνευταί

Ένα «χαμένο» έργο του Σοφοκλή, σωζόμενο σε τμήματα, ανέσυρε ο Μιχαήλ Μαρμαρινός για τη φετινή του σκηνοθεσία στην Επίδαυρο, φέρνοντας επί σκηνής ένα κείμενο που σπάνια βλέπουμε να παρουσιάζεται. Η μοναδική δραματική κατάθεση του πώς η μουσική έγινε κτήμα των ανθρώπων, αποκτά έμμετρη απόδοση με τους Χάρη Φραγκούλη, Σταμάτη Κραουνάκη και Αμαλία Μουτούση να κρατούν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους (23-25/7).

#3 Pieces of a woman

Πατώντας πάνω στο συγκλονιστικό κείμενο της Kata Weber και διασκευάζοντας το πρώτα για τον κινηματογράφο  και έπειτα για το θέατρο, ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης Kornél Mundruczó επιστρέφει στο Φεστιβάλ με την ομάδα του, TR Warszawa, για να καταθέσει την διαδικασία μετάβασης από το κοφτερό προσωπικό τραύμα στην επανάκτηση του εαυτού και την ατομική ελευθερία (Πειραιώς 260, 2-4/9).

#4 Οδύσσεια. Μια ιστορία για το Χόλυγουντ

Ο διακεκριμένος Πολωνός σκηνοθέτης και παλιός γνώριμος του Φεστιβάλ, Krzysztof Warlikowski, επιστρέφει στον «τόπο του εγκλήματος», φέρνοντας αυτήν τη φορά στις αποσκευές του μια ιστορία για το νόστο και την ομηρική επιστροφή στην πατρίδα. Αναμειγνύοντας το γνωστό έπος με δύο έργα της Hanna Krall (Chasing the King of Hearts και Story for Hollywood) ακολουθεί μια σύγχρονη Πηνελόπη που, αντί να εμπνέει έπη, θα μπορούσε να γίνει σεναριακό υποκείμενο για μια στουντιακή ταινία (Πειραιώς 260, 17-19/9).

#5 Lamenta/Μοιρολόγια

Ο χορός κρατά το σημαντικότερο ρόλο στην πρώτη περίοδο της Πειραιώς 260, με όλα τα σύγχρονα και παραδοσιακά είδη να συμμετέχουν στις περφόρμανς σημαντικών δημιουργών. Στα «Lamenta/Μοιρολόγια», οι διαδικασίες του πένθους, όπως αυτές οροιοθετήθηκαν από την ελληνική παράδοση, γίνονται η μαγιά για τους Βέλγους χορογράφους Κουν Αουγκουστέινεν και Ροζάλμπα Τόρρες Γκερρέρο που διατρέχουν τα στάδια της απώλειας από το ηπειρώτικο μοιρολόι έως το σύγχρονο χορό.


 

 

x
TitleArtist

Στείλε μήνυμα στο studio