Ο Μαγικός Αυλός με animation και ζωντανό θέαμα από την Εθνική Λυρική Σκηνή και το Βερολίνο στο Στάυρος Νιάρχος

Pepper 96.6 fm

    Play now

    Ο Μαγικός Αυλός με animation και ζωντανό θέαμα από την Εθνική Λυρική Σκηνή και το Βερολίνο στο Στάυρος Νιάρχος

    • Date: 11 - Apr - 2018
    • Time:
    • Location: Εθνική Λυρική Σκηνή- ΚΠΙΣΝ
    • Venue: Μαγικός Αυλός
    •  

    Ο πιο επιτυχημένος και πολυσυζητημένος Μαγικός αυλός της εποχής μας έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την Εθνική Λυρική Σκηνή. Η πολυταξιδεμένη παραγωγή της Κωμικής Όπερας του Βερολίνου, στην οποία το animation συνομιλεί με το ζωντανό θέαμα, θα παρουσιαστεί από τις 31 Μαρτίου και για 12 παραστάσεις, στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, σε μουσική διεύθυνση Ζωής Τσόκανου και Γιώργου Μπαλατσινού.

    Ο Μαγικός αυλός σε σκηνοθεσία του Μπάρρη Κόσκυ, καλλιτεχνικού διευθυντή της Κωμικής Όπερας του Βερολίνου και της Σούζαν Αντράντε, της βρετανικής θεατρικής ομάδας 1927, έχει μαγέψει εκατοντάδες χιλιάδες θεατές σε όλο τον κόσμο, αφενός με τη φαντασία της παραγωγής, αφετέρου με την ακρίβεια με την οποία εκτελείται από τους καλλιτέχνες η «χορευτική» σκηνοθεσία, στην οποία η αισθητική του καμπαρέ, του μιούζικ χολ και των θεαμάτων της εποχής της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης συναντά το βρετανικό χιούμορ και την όπερα.

    Ο Κόσκυ με τη βρετανική θεατρική ομάδα «1927» (Σούζαν Αντράντε – Πωλ Μπάρριτ) δημιούργησαν, με τη συνδρομή του animation, ένα απρόσμενο παραμύθι γεμάτο χρώμα, χαρά και εφευρετικότητα και «άνοιξαν τον δρόμο για ένα πιο ελεύθερο και πειραματικό στιλ παρουσίασης μιας όπερας σήμερα», όπως έγραψαν οι New York Times στην κριτική τους. Το δημιουργικό σύμπαν του Μαγικού αυλού έχει ιδιότυπες αναφορές από τον Μπάστερ Κήτον έως τον Τέρρυ Γκίλλιαμ. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Μπάρρη Κόσκυ: “Η Σουζάν Αντράντε και ο Πωλ Μπάρριτ (Ομάδα 1927), όπως κι εγώ βέβαια, μοιραζόμαστε μια ιδιαίτερη αγάπη για την επιθεώρηση, το βωντβίλ, το μιούζικ χολ και συγγενείς θεατρικές μορφές. Εννοείται ότι ανάμεσα σ’ αυτές είναι και ο βωβός κινηματογράφος, γι’ αυτό και ο δικός μας Παπαγκένο έχει στοιχεία του Μπάστερ Κήτον, ο Μονόστατος είναι και λίγο Νοσφεράτου, ενώ η Παμίνα μπορεί να θυμίζει λιγάκι τη Λουίζ Μπρουκς. Ας μη θεωρηθεί όμως ότι όλα αυτά αποτελούν κάποιο ιδιότυπο αφιέρωμα στον βωβό κινηματογράφο, γιατί ενυπάρχουν πάρα πολλές επιρροές από άλλους χώρους. Ο κόσμος του βωβού μάς χάρισε ένα λεξιλόγιο στο οποίο μπορούμε να δώσουμε πολύ ευρύτερες διαστάσεις”.

    Από το 2012 που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Βερολίνο, το «θαυμάσιο παράλογο μείγμα βωβού κινηματογράφου και ταινίας κινουμένων σχεδίων» (BerlinerMorgenpost), έως σήμερα, ο Μαγικός αυλός έχει μαγέψει πάνω από 350.000 θεατές, από το Λος Άντζελες, τη Μινεσσότα, την Κίνα, τη Σεούλ, από το Φεστιβάλ του Εδιμβούργου, από την Ισπανία και την Ελβετία, έως το Μπολσόι της Μόσχας και την Κωμική Όπερα του Παρισιού.

    Στον Αυλό, ο Κόσκυ φέρνει στην τέχνη της όπερας μια νέα διάσταση με μια πρωτόγνωρη και εντυπωσιακή χρήση live video, προτείνοντας μια νέα ανάγνωση του έργου, όπου οι τραγουδιστές της όπερας αλληλεπιδρούν με καρτούν επί σκηνής. Ο σκηνοθέτης τονίζει: “Η επικέντρωση στις εικόνες επιτρέπει σε κάθε θεατή να βιώσει την παράσταση με τον δικό του τρόπο: σαν μαγικό, ζωντανό βιβλίο μύθων, σαν έναν περίεργο, σημερινό προβληματισμό σχετικά με τον βωβό κινηματογράφο, και μάλιστα έναν βωβό κινηματογράφο με τραγούδια, ή σαν έναν πίνακα ζωγραφικής που ξαφνικά ζωντάνεψε. Στην πράξη έχουμε επεξεργαστεί γύρω στα εκατό σκηνικά, στα οποία συμβαίνουν πράγματα που είναι αδύνατον να συμβούν σε μια κανονική σκηνή θεάτρου: ιπτάμενοι ελέφαντες, αυλοί που περιφέρονται με ουρές από νότες, αρτίστες φανταχτερά ντυμένες και μαγικές καμπάνες… Πετάμε μέχρι τα αστέρια και παίρνουμε το ασανσέρ για την κόλαση και όλα αυτά μέσα σε ελάχιστα λεπτά. Εκτός από όλα τα καρτούν, υπάρχουν στιγμές στην παράστασή μας όπου οι τραγουδιστές στέκονται όλοι μαζί σε ένα γυμνό λευκό σημείο. Και ξαφνικά υπάρχει μόνο η μουσική, το κείμενο και η εικόνα. Το στοιχείο της απλότητας είναι ίσως αυτό που κάνει τις συγκεκριμένες στιγμές τις πιο συγκινητικές της βραδιάς. Για ολόκληρη την παράσταση ισχύει η αρχή: η τεχνολογία δεν βρίσκεται ποτέ σε πρώτο πλάνο. Αν και ο Πωλ Μπάρριτ (σ.σ. animation) κάθεται μπροστά στον υπολογιστή του για ώρες κάθε φορά, τα καρτούν του ποτέ δεν χάνουν τα βαθιά ανθρώπινα χαρακτηριστικά τους, γιατί κάθε φορά μπορεί να δει κανείς το χέρι που τα σχεδίασε όλα αυτά. Οι προβολές βίντεο κατά τη διάρκεια θεατρικών παραστάσεων δεν είναι κάτι καινούριο, συχνά όμως γίνονται, μετά από μερικά λεπτά, βαρετές. Γιατί δεν υπάρχει καμιά αλληλεπίδραση ανάμεσα στον επίπεδο χώρο της οθόνης και τον τρισδιάστατο χώρο των ηθοποιών. Η Σουζάν Αντράντε και ο Πωλ Μπάρριτ (Ομάδα 1927) έλυσαν αυτό το πρόβλημα ενώνοντας όλες τις διαστάσεις σε μια κοινή θεατρική γλώσσα”.  

    Image result for Μαγικος Αυλός στο Στάυρος Νιάρχος

    Ο Μαγικός αυλός / Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ

    Συντελεστές
    Μουσική διεύθυνση Ζωή Τσόκανου (31/3, 1, 11, 13, 14, 15/4)
    Γιώργος Μπαλατσινός (18, 20, 22, 25, 27, 29/4)
    Σκηνοθεσία Σουζάν Αντράντε – Μπάρρη Κόσκυ
    Αναβίωση σκηνοθεσίας Τομπίας Ριμπίτσκι
    Animation Πωλ Μπάρριτ
    Σύλληψη «1927» (Σουζάν Αντράντε, Πωλ Μπάρριτ) – Μπάρρη Κόσκυ
    Σκηνικά-κοστούμια Έστερ Μπιαλάς
    Διεύθυνση Χορωδίας Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
    Ζαράστρο Πέτρος Μαγουλάς (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
    Παναγιώτης Οικονόμου (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
    Ταμίνο Σάσα Εμάνουελ Κράμερ (31/3, 11, 13, 15/4)
    Βασίλης Καβάγιας (1, 14, 18, 20, 22, 25, 27, 29/4)
    Ομιλητής Δημήτρης Κασιούμης (31/3, 11, 14, 18, 25, 27/4)
    Γιώργος Ρούπας (1, 13, 15, 20, 22, 29/4)
    Βασίλισσα της νύχτας Χριστίνα Πουλίτση (31/3, 22, 25, 27, 29/4)
    Βασιλική Καραγιάννη (1, 11, 13, 15, 18, 20/4)
    Δήμητρα Κωτίδου (14/4)
    Παμίνα Μαρία Παλάσκα (31/3, 11, 13, 15, 20, 22/4)
    Χρύσα Μαλιαμάνη (1, 14, 18, 25, 27, 29/4)
    Πρώτη κυρία Μίνα Πολυχρόνου (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
    Μαρία Κωστράκη (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
    Δεύτερη κυρία Αντωνία Καλογήρου (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
    Άρτεμις Μπόγρη (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
    Τρίτη κυρία Μαργαρίτα Συγγενιώτου (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
    Έλενα Μαραγκού (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
    Παπαγκένα Δήμητρα Κωτίδου (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
    Μαριλένα Στριφτόμπολα (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
    Παπαγκένο Τίμος Σιρλαντζής (31/3, 13, 15, 18, 20, 29/4)
    Μάριος Σαραντίδης (1, 11, 14, 22, 25, 27/4)
    Μονόστατος Χρήστος Κεχρής (31/3, 13, 20, 22, 29/4)
    Γιάννης Φίλιας (1, 11, 14, 15, 18, 25, 27/4)
    Πρώτος αρματωμένος Γιάννης Κάβουρας (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
    Φίλιππος Δελλατόλας (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
    Δεύτερος αρματωμένος Διονύσης Τσαντίνης (31/3, 13, 15, 20, 22, 29/4)
    Θεόδωρος Μωραΐτης  (1, 11, 14, 18, 25, 27/4)
    Με την Ορχήστρα  και τη Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

    Info
    31 Μαρτίου 2018 1, 11, 13, 14, 15, 18, 20, 22, 25, 27, 29 Απριλίου 2018 Ώρα έναρξης 19.30 (Κυριακές 18.30) Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Τιμές εισιτηρίων: 15, 20, 35, 50, 55, 80 ευρώ Φοιτητικό, παιδικό: 12 ευρώ Περιορισμένης ορατότητας: 10 ευρώ Προπώληση εισιτηρίων: Ταμεία της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ – Τ. 2130885700 (Καθημερινά 09.00-21.00) Καταστήματα Public & http://tickets.public.gr/ www.ticketservices.gr www.nationalopera.gr